Κανονισμοί της F1 2019 - sentragoals.gr
Home » , , » Κανονισμοί της F1 2019

Κανονισμοί της F1 2019

Written By news on Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2019 | 8:29 π.μ.

Για να τερματίσεις πρώτος – πρώτα θα πρέπει να τερματίσεις – (ίσως θα πρέπει να προσθέσουμε), υπακούοντας στους κανόνες.

Πριν από την έναρξη της νέας σεζόν η FIA δημοσιεύει δύο σύνολα κανόνων. Το πρώτο είναι οι Αθλητικοί κανονισμοί που καλύπτουν τον τρόπο που ένα GP διεξάγεται, από την όποια άδεια χρειάζεται και τις ενδεχόμενες κυρώσεις που υπάρχουν εάν κάποιος παραβεί τους κανόνες. Η δεύτερη, και μεγαλύτερη τόμος, είναι οι Τεχνικοί κανονισμοί, που εκθέτουν με κάθε λεπτομέρεια κάθε κανόνα που καλύπτει την κατασκευή ενός αυτοκινήτου F1.

Για να εξοικονομήσετε χρόνο από το ατελείωτο διάβασμα των κανονισμών έχουμε συνοπτικά τους σημαντικότερους κανόνες για σας. Σε περίπτωση που θέλετε να μάθετε περισσότερα, οι πλήρεις κανονισμοί μπορούν να βρεθούν και από την ιστοσελίδα της FIA

Κινητήρες: Κάθε αυτοκίνητο επιτρέπεται να έχει μέχρι οκτώ κινητήρες που πρέπει να χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν για την χρονιά. Αν χρειαστεί κάποιος περαιτέρω μηχανή θα πρέπει να αρκεστεί με υποβιβασμό δέκα θέσεων από την εκκίνηση του αγώνα. Ο κινητήρας πρέπει να είναι 1,6 λίτρων V6 με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 15.000.

Κιβώτιο ταχυτήτων: Κάθε οδηγός πρέπει να χρησιμοποιεί το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων για πέντε συνεχείς αγώνες. Σε περίπτωση που χρειάζεται αλλαγή νωρίτερα, θα λάβει ποινή πέντε θέσεων.

Βάρος: Το ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου και του οδηγού πρέπει να είναι 691kg. Οι ομάδες προσπαθούν να κατασκευάσουν το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν ελαφρύτερο, και στη συνέχεια χρησιμοποιούν έρμα σε στρατηγικές θέσεις για να διασφαλιστεί ότι πληρούν τις απαιτήσεις βάρος.

Προκριματικά: Διαρκούν μια ώρα και χωρίζονται σε τρεις περιόδους. Στο Q1 (πρώτη περίοδος), όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να βγουν στην πίστα για όσους γύρους θέλουν. Στο τέλος των 18 λεπτών υπάρχει επτάλεπτο διάλειμμα και τα επτά πιο αργά αυτοκίνητα αποκλείονται από την συνέχεια και λαμβάνουν θέσεις στην εκκίνηση ανάλογα με την κατάταξή τους. Στο Q2 τρέχουν με τους ίδιους κανόνες για 15 λεπτά και κατά τη λήξη της περιόδου αποκλείονται επτά επιπλέον αυτοκίνητα. Αυτό αφήνει τα τελευταία 10 αυτοκίνητα για την τελική μάχη στο Q3 για την πρώτη θέση σε μια περίοδο που διαρκεί δώδεκα λεπτά.

Κινητή πίσω πτέρυγα: Οι πιλότοι θα έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν την πίσω πτέρυγα από το cockpit, αυξομειώνοντας την κλίση της. Αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα δύναται να χρησιμοποιηθεί μόνο όταν βρίσκονται σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο και σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας. Κατά την πέδηση, το σύστημα θα απενεργοποιείται.

Ελαστικά: Στις ομάδες παρέχονται από την Pirelli δύο διαφορετικής σκληρότητας ελαστικά για κάθε αγώνα. Λαμβάνουν επίσης ένα τύπο ενδιάμεσου ελαστικού και ένα πλήρες βρόχινου τύπου ελαστικό. Σε ξηρές συνθήκες, και οι δύο γόμες πρέπει να χρησιμοποιηθούν την ημέρα του αγώνα, που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν pit stop τουλάχιστον μία φορά για να αλλάξουν ελαστικά. Για να ξεχωρίζει ο κάθε τύπος ελαστικού, η Pirelli αποφάσισε να έχει βαμμένα με διαφορετικό χρώμα τα γράμματα της στα πλαϊνά των ελαστικών. Τα super-soft θα είναι με κόκκινο χρώμα, τα soft με κίτρινο, τα medium με λευκό, και τα hard με πορτοκαλί. Τα πλήρως βρόχινα θα αναγράφουν το Pirelli P Zero με μπλέ και τα ενδιάμεσα με πράσινο.

Ανεφοδιασμός: Υπάρχει απαγόρευση του ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κατά συνέπεια, οι ομάδες είναι αναγκασμένες να σχεδιάσουν τα μονοθέσια με μεγάλη δεξαμενή καυσίμων και οι οδηγοί θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στο χειρισμό των μονοθεσιών καθώς το βάρος μειώνεται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.

Μήκος αγώνα: Η μέγιστη απόσταση του κάθε αγώνα είναι 305 χιλιόμετρα και καθώς όλες οι πίστες είναι διαφορετικές σε μήκος, έτσι και ο αριθμός των γύρων του αγώνα που απαιτείται είναι διαφορετικός ανά πίστα. Εκτός από τον αριθμό των γύρων, υπάρχει επίσης ένα ανώτατο χρονικό διάστημα δύο ωρών για έναν αγώνα. Οι αγώνες – συμπεριλαμβανομένων και των διακοπών για κόκκινες σημαίες – θα επιτρέπεται να διαρκούν μέχρι τέσσερις ώρες, και αυτό έγινε έχοντας στο νου το Καναδικό Grand Prix του 2011 οπού υπό βροχή, διήρκεσε τέσσερις ώρες και πέντε λεπτά.

Οδηγοί: Ο οδηγός δεν μπορεί να αγωνιστεί σε ένα Grand Prix, αν δεν συμμετέχει στην περίοδο δοκιμαστικών του Σάββατου. Κάθε ομάδα μπορεί να παρατάσσει έως τέσσερις οδηγούς κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Βαθμοί:
1η = 25 :  2ος = 18 :  3ος = 15 :  4ος = 12 :  5ος = 10 :  6ος = 8 :  7ος = 6 :  8ος = 4 :  9ος = 2 :  10ος = 1

Εάν ένας αγώνας πρέπει να σταματήσει πριν από το 75% της απόστασης που έχει ολοκληρωθεί – όπως και στη Μαλαισία το 2009 – απονέμονται μισοί πόντοι. Οι οδηγοί μαζεύουν βαθμούς για τους εαυτούς τους, αλλά και για την ομάδα τους, αν και οι δύο οδηγοί μιας ομάδας τερματίσουν μέσα στη βαθμολογούμενη δεκάδα τότε οι βαθμολογίες και των δύο μετράνε αντίστοιχα στων κατασκευαστών.

Ποινές: Μπλοκάρισμα σε έναν αντίπαλο οδηγό, πρόκληση μιας συντριβής, αυξημένη ταχύτητα μέσα στα πιτ ή άκυρη εκκίνηση μπορεί να επιφέρει ποινή σε ένα οδηγό. Οι κυρώσεις που δίνονται από τους κριτές μπορούν να διανεμηθούν σε τρεις τύπους. Η πιο δημοφιλής είναι μια διέλευση από τα pit, όπου ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να περάσει μέσα από το pitlane με το όριο ταχύτητας χωρίς να σταματήσει. Περισσότερο χρονοβόρα είναι η ποινή δέκα δευτερόλεπτων, γνωστή και ως stop-go όπου οι οδηγοί πρέπει να σταματούν στη θέση στα pit τους για δέκα δευτερόλεπτα, κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου δεν επιτρέπεται καμία επαφή με το αυτοκίνητο. Η τρίτη και πιο σοβαρή είναι μια ποινή 10 θέσεων για τον επόμενο αγώνα – αυτή δίνεται συνήθως μετά τον αγώνα και μετά τις έρευνες, για επικίνδυνη οδήγηση. Σε περίπτωση που δοθεί μια ποινή διέλευσης από τα pit και υπάρχουν λιγότεροι από πέντε γύροι του αγώνα που να υπολείπονται, μια ποινή 25-δευτερολέπτων θα προστεθεί στο χρόνο αγώνα τους. Οι ομάδες μπορούν να διαμαρτυρηθούν ενάντια σε αυτές ποινές.

Αυτοκίνητο ασφαλείας: Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει αναπτυχθεί για να εξασφαλίσει την ασφαλή διέλευση των αγωνιστικών αυτοκινήτων μέσα στην πίστα. Ενεργοποιείται μετά από ένα ατύχημα που θα μπορούσε να προκαλέσει την διακοπή του αγώνα, αλλά η χρήση του αυτοκινήτου επιτρέπει τον αγώνα να συνεχιστεί ενώ το πρόβλημα αντιμετωπίζεται. Οι γύροι με το αυτοκίνητο ασφάλειας εξακολουθούν να μετράνε στον αγώνα. Όταν έρθει η ώρα για το αυτοκίνητο ασφαλείας να αφήσει την πίστα, θα σβήσει τα κίτρινα φώτα του – ο αγώνας ξεκινά πάλι όταν ο πρωτοπόρος περάσει την γραμμή εκκίνησης-τερματισμού. Σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως οι μεγάλες βροχοπτώσεις, ένας αγώνας μπορεί να αρχίσει πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Με το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας θα επιτρέπεται τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ένα γύρο πίσω από τον πρώτο, να προσπερνάνε το αυτοκίνητο ασφαλείας (λίγο πριν επιστρέψει στα pits) για να εξασφαλιστεί ότι η κούρσα θα συνεχιστεί με την αγωνιστική σειρά των μονοθεσίων.

Δοκιμές: Οι ομάδες μπορούν να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητά τους από αρχές Φεβρουαρίου σε καθορισμένα τεστ. Οι ομάδες δεν πρέπει να καλύπτουν πάνω από 15.000 χιλιόμετρα στην πίστα κατά τη διάρκεια των δοκιμών αυτών. Επιπλέον, έξι μονοήμερα τεστ αεροδυναμικών δοκιμών σε ευθεία επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν. Τα αυτοκίνητα δεν μπορούν πλέον να συμμετέχουν σε χειμερινές δόκιμες χωρίς να έχουν περάσει όλα τα crash tests.

Οι οδηγοί δεν μπορούν πλέον να βγαίνουν εκτός πίστας χωρίς δικαιολογημένη αιτία, δηλαδή κόβοντας ένα σικέιν σε αναγνωριστικούς γύρους ή σε γύρους επιστροφής στα pit για να εξοικονομήσουν χρόνο και καύσιμα.

Σε μια προσπάθεια να προσφερθεί περισσότερος χρόνος στην πίστα, όταν τα δοκιμαστικά της Παρασκευής επηρεαστούν από βροχή, θα επιτρέπεται πλέον στους οδηγούς να μεταφέρουν ένα σετ ελαστικών τους για το Σάββατο όταν και οι δύο περίοδοι δοκιμαστικών είναι στεγνές.


Την ημέρα του αγώνα αν υπάρχει βροχή, το DRS θα είναι πλέον στη διακριτική ευχέρεια του σκηνοθέτη αγώνα (Charlie Whiting) και μπορεί να απαγορεύσει τη χρήση του, αν αισθάνεται ότι η ορατότητα είναι πολύ κακή. «Αυτό έχει γίνει για όσον αφορά την ασφάλεια με μεγάλες διαφορές ταχύτητας μεταξύ των αυτοκινήτων» όπως ανακοίνωσε η FIA.


Πηγή : formula1news
Share this article :

0 σχόλια:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

ΔΩΡΕΑ ΓΙΑ ΤΟ SITE

 


Copyright © 2015 - 2019. sentragoals.gr