Ο Τζορτζ Ράσελ κέρδισε την παρθενική του νίκη στο Grand Prix με κάποιο στυλ στο Σάο Πάολο, η Mercedes πήρε την πρώτη της νίκη και τη μία-δύο της σεζόν με τον Λιούις Χάμιλτον να τερματίζει δεύτερος έναντι του Carlos Sainz της Ferrari.
Χάρη στο αποτέλεσμα του Sprint και την ποινή πέντε θέσεων του Carlos Sainz, ο Russell οδήγησε τον Hamilton μακριά στην αρχή, με το Safety Car να αναπτύχθηκε γρήγορα για μια σύγκρουση μεταξύ Daniel Ricciardo και Kevin Magnussen που έστειλε και τα δύο αυτοκίνητα στη στροφή 8, αναδεικνύοντας το Safety Αυτοκίνητο.
Η επανέναρξη του Γύρου 7 είδε τον Max Verstappen και τον Lewis Hamilton να συγκρούονται στη στροφή 2 πριν ο Charles Leclerc σταλεί στα εμπόδια της στροφής 7 από τον Lando Norris. Κανένα από τα τέσσερα αυτοκίνητα δεν αποσύρθηκε, αλλά ο Verstappen και ο Norris πήραν και οι δύο ποινές πέντε δευτερολέπτων για τα περιστατικά τους.
Ο Χάμιλτον ανέκαμψε σύντομα μετά το σκραπ του με τον Βερστάπεν και ο επτά φορές πρωταθλητής έτρεξε δεύτερος πίσω από τον Ράσελ όταν μια διακοπή για τον Νόρις, στον 52ο γύρο, έφερε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας που έγινε VSC.
Υπό τεράστια πίεση, ο Russell διατήρησε το προβάδισμά του έναντι του Hamilton στην επανεκκίνηση του 60ου γύρου και πέτυχε την πρώτη του νίκη με διαφορά 1,5 δευτερολέπτου έναντι του επτά φορές πρωταθλητή.
FORMULA 1 HEINEKEN GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 2022
Race results
POSITION | TIME | POINTS |
---|---|---|
1 George RUSSELL Mercedes | 1:38:34.044 | 26 |
2 Lewis HAMILTON Mercedes | +1.529s | 18 |
3 Carlos SAINZ Ferrari | +4.051s | 15 |
4 Charles LECLERC Ferrari | +8.441s | 12 |
5 Fernando ALONSO Alpine | +9.561s | 10 |
Ο Carlos Sainz αναγκάστηκε να εργαστεί για την τελευταία θέση στο βάθρο, καθώς, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν σε μεσαίες βαθμίδες, ο Perez υπερασπίστηκε τη θέση του στο βάθρο για αρκετούς γύρους μετά την επανεκκίνηση του Safety Car. Ο Charles Leclerc ζήτησε από την ομάδα του να ανταλλάξει θέσεις με το P2 στο πρωτάθλημα στο επίκεντρο της σκέψης του, αλλά ο Leclerc είπε να συμβιβαστεί με την τέταρτη θέση.
Η τελευταία θητεία του Perez με μεσαία ελαστικά όχι μόνο του κόστισε ένα βάθρο, αλλά τον είδε να πέφτει στην έβδομη θέση, καθώς η ομάδα επέτρεψε στον μαλακό Verstappen να προηγηθεί στην P6. Παρόλα αυτά, ο Verstappen δεν μπόρεσε να πιάσει τον τερματιστή της P5, Fernando Alonso – αν και αρνήθηκε να επιστρέψει τη θέση στον συμπαίκτη του.
Ο Esteban Ocon, στον οποίο είπαν να μην πολεμήσει τον συμπαίκτη του Alonso στην τελική επανεκκίνηση του Safety Car, τερμάτισε όγδοος έχοντας περάσει αργά τον Valtteri Bottas (P9). Ο Λανς Στρολ ολοκλήρωσε την πρώτη δεκάδα μπροστά από τον μεσαίο συμπαίκτη του, Σεμπάστιαν Φέτελ, με την καρό σημαία.
Ο Zhou Guanyu αρνήθηκε να συμμετάσχει στην τελική επανεκκίνηση του Safety Car και τερμάτισε 12ος για την Alfa Romeo μπροστά από τον Mick Schumacher – και οι δύο οδηγοί προβιβάστηκαν καθώς ο Pierre Gasly πήρε ποινή πέντε δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στο pit lane και τερμάτισε 14ος για τον AlphaTauri.
Ο Williams ήταν ο επόμενος, με τον Alex Albon να
προηγείται του Nicholas Latifi, ενώ ο Yuki Tsunoda ξεκίνησε στο pit lane και
τερμάτισε τον αγώνα 17ος.
ΟΠΩΣ ΣΥΝΕΒΗ
Το Σάο Πάολο έχει δει έντονο δράμα από τότε που προσγειώθηκε στη F1 νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, με τον Κέβιν Μάγκνουσεν να έχει πάρει την παρθενική του pole position για τη Haas την Παρασκευή, πριν ο Τζορτζ Ράσελ κερδίσει το Sprint του Σαββάτου και ο Λιούις Χάμιλτον τερματίσει τρίτος για να αποκλείσει την πρώτη εκκίνηση της Mercedes στην πρώτη σειρά. εποχή; Το πέναλτι πέντε θέσεων του Carlos Sainz ανέδειξε τον επτά φορές πρωταθλητή σε μια θέση στο grid της Κυριακής.
Ο Alex Albon ήταν ο μόνος σκληρά κουρασμένος βασικός, από την P19, με τους Charles Leclerc, Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Mick Schumacher, Lance Stroll, Fernando Alonso, Nicholas Latifi και τον starter στα pit lane Yuki Tsunoda να παίρνουν μέσα – και τους υπόλοιπους να ξεκινούν τον αγώνα στο μαλακά.
Μια πυρετώδης ατμόσφαιρα έδωσε τη θέση της στην αρχή, και όταν έσβησαν τα φώτα ήταν ο Ράσελ που τα κατάφερε καλύτερα με τον Χάμιλτον να κρατά τον σταθμό στη δεύτερη θέση και τον Φερστάπεν να μένει μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεθ, τον Λάντο Νόρις (που έκλεισε στη στροφή 1) και τον Τσαρλς. Leclerc.
Στη συνέχεια, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε έξω καθώς ο Magnussen ανατράπηκε σε μια περιστροφή από τον Daniel Ricciardo στη στροφή 8, όπου ο οδηγός της Haas πήγε προς τα πίσω, χτύπησε τη McLaren και τον έστειλε στα αναμενόμενα εμπόδια – τερματίζοντας νωρίς τους αγώνες και των δύο οδηγών.
«Ντροπή, Κεβ», είπαν στον Δανό.
Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας κυκλοφόρησε μέχρι το τέλος του Γύρου 6, αφού ο Alex Albon επέλεξε να αλλάξει τα σκληρά του με νέα μέσα – και ο Leclerc διαβεβαιώθηκε ότι ένα αναφερόμενο πρόβλημα κινητήρα δεν θα τον ταλαιπωρούσε για το υπόλοιπο του αγώνα.
Ο Ράσελ άφησε και πάλι το γήπεδο μακριά, με τον Βερστάπεν ακριβώς στην ουρά του Χάμιλτον, και πηγαίνοντας στη στροφή 1 το ζευγάρι ήταν δίπλα-δίπλα. Στη συνέχεια ήρθαν σε επαφή στη στροφή 2, προκαλώντας ζημιά στο μπροστινό φτερό του Ολλανδού. Δευτερόλεπτα αργότερα, ο Norris και ο Leclerc συγκρούστηκαν, στέλνοντας τη Ferrari μπροστά στα εμπόδια στη στροφή 7 – αλλά συνέχισε.
Ο Verstappen πήρε νέα μέσα και μια νέα μπροστινή πτέρυγα σε μια στάση που κράτησε μόλις 10 δευτερόλεπτα. Ο Leclerc πήγε για νέες ενώσεις μέσου.
«Αυτό δεν ήταν αγωνιστικό περιστατικό, φίλε», είπε ο Χάμιλτον, ενώ ο Βερστάπεν θρηνούσε για την έλλειψη χώρου και είπε: «Πού περίμενε να πάω;»
Τα σχόλια του ίδιου του Λεκλέρκ, εν τω μεταξύ, έπρεπε να μεταδοθούν στην παγκόσμια τροφοδοσία και σύντομα, πέναλτι πέντε δευτερολέπτων θα επιβληθούν στους Verstappen και Norris.
Ο Χάμιλτον δεν είχε υποστεί μεγάλη ζημιά και
γρήγορα ανέβηκε στην P5 χάρη στις κινήσεις των Mick Schumacher, Pierre Gasly
και Sebastian Vettel. Η άλλη Mercedes του Russell είχε ανοίξει το προβάδισμά
του σε πάνω από ένα δευτερόλεπτο καθώς ο αγώνας έφτασε στον 15ο γύρο.
Ο Χάμιλτον βρισκόταν στο μονοπάτι του πολέμου, ξυπνώντας μνήμες από την περσινή τιμωρία του Ιντερλάγκος, καθώς στη συνέχεια απέσπασε το P4 από τον Νόρις στον 15ο γύρο – όταν ο Αλόνσο άνοιξε σοβαρά το παράθυρο του πιτ, ανταλλάσσοντας τα μέντιουμ του με ένα άλλο σετ που θα προέκυπτε στη 16η μεταξύ του Βερστάπεν και του Βερστάπεν. Leclerc.
Χάνοντας χρόνο από τους πρωτοπόρους με μεσαία ελαστικά, ο Sainz αναγκάστηκε να σταματήσει για μαλακά με ένα κολλημένο σκίσιμο στον πίσω δεξιό αγωγό του φρένου του – καθώς επέστρεψε στο P12 για να ανεβάσει ξανά τον Hamilton στην τρίτη θέση. Ο Ισπανός οδηγός πέρασε τους Albon, Stroll και Schumacher για να κατακτήσει την όγδοη θέση στον 22ο γύρο.
Ο Russell και ο Perez συνέχισαν να κυκλοφορούν στην κορυφή, με τον πρώτο να λέει στο pit wall της Mercedes ότι σκόπευε να επεκτείνει την πρώτη του θητεία, ενώ ο Hamilton κέρδιζε από το P3.
Ο Λεκλέρκ, έχοντας ήδη μπει σε pit για τα μέντιουμ μετά τον αγώνα του με τον Νόρις, άλλαξε στα softs στον 23ο γύρο – αφήνοντάς τον πίσω στη 17η θέση πίσω από τον Τσουνόντα. Ένα pit stop δύο δευτερολέπτων στον επόμενο γύρο είδε τον Perez να αλλάζει από τα μαλακά στα μεσαία, τον Μεξικανό να αναδύεται πίσω από τον Bottas στο P6 – αλλά να χάνει χρόνο στην προσπάθεια να περάσει την Alfa Romeo. Ο Verstappen έβαλε επίσης pit, η στάση του ωστόσο κράτησε 10,7 δευτερόλεπτα.
Ο Ράσελ αναγκάστηκε να βγει στο pit για να καλύψει τη Red Bull και, αν και η στάση του κράτησε ένα δευτερόλεπτο περισσότερο, η Mercedes εμφανίστηκε μπροστά από τη Red Bull.
Έχοντας τρέξει το μεγαλύτερο σε μαλακά ελαστικά, ο Χάμιλτον πέρασε από το προβάδισμα για τα μεσαία ελαστικά στον Γύρο 30 και αναδείχθηκε τέταρτος, πίσω από τον Sainz. Τώρα στα μέντιουμ, ο επτά φορές πρωταθλητής ήλπιζε ίσως να το κάνει με ένα στόπερ με την προσδοκία ότι οι αντίπαλοί του θα είχαν σταματήσει ξανά.
Στα μισά του δρόμου, ο Russell προηγήθηκε με διαφορά πέντε δευτερολέπτων έναντι του Perez, ενώ ο Sainz υστερούσε από το ζευγάρι και ο Hamilton πλησίαζε στην τρίτη θέση της Ferrari. Όσο για τον Λεκλέρκ, έμεινε κάτω στο P13, ενώ ο Φερστάπεν ήταν 15ος έχοντας περάσει τους Αλμπόν και Τσουνόντα αφού εκτέλεσε την ποινή του.
Ο Sainz έκανε ένα δεύτερο pit stop, για νέα μεσαία ελαστικά, στον 37ο γύρο, με τον Ισπανό να βγαίνει τέταρτος και 30 δευτερόλεπτα μακριά από το προβάδισμα.
Παρά το γεγονός ότι έχασε χρόνο από τον Hamilton πίσω και τον Russell μπροστά, ο Perez επέλεξε να μην αντιδράσει στο σταμάτημα του Sainz και συνέχισε τις μεσαίες στροφές του. Ο Ράσελ συνέχισε επίσης, με προβάδισμα οκτώ δευτερολέπτων μέχρι το τέλος του Γύρου 40.
Η πρώιμη δεύτερη στάση του Verstappen τον είχε
φέρει πίσω στη 10η θέση, αφού αρκετοί μέσοι είχαν ρίξει pit, και ο πρωταθλητής
πλησίαζε στον Leclerc – ο οποίος έχασε χρόνο στο αδιάκριτο P8 από τον Norris. Ο
Monegsaque θα κληθεί να κάνει pit για τρίτη φορά στον 45ο γύρο, αφήνοντάς τον
από την όγδοη στη 14η θέση.
Προς ευχαρίστηση του κοινού, ο Hamilton έκλεισε τον Perez στον Γύρο 44 και έκανε την κίνησή του για το P2 μέχρι τη στιγμή που το ζευγάρι έφτασε στο Turn 1 στην επόμενη περιοδεία.
Ο Verstappen έκανε επίσης κινήσεις, έχοντας ξεπεράσει τους Alonso και Norris για την P6. Ο συμπαίκτης του Perez επέλεξε να μπει στο pit για δεύτερη φορά για μεσαία ελαστικά στον Γύρο 48 σε ένα άλλο γρήγορο σταμάτημα που τον είδε να μένει πίσω από τον Sainz. Φυσικά, ο Μεξικανός είχε πλεονέκτημα ελαστικών έναντι του Ισπανού αντιπάλου του.
Ο Χάμιλτον το πήρε αυτό ως το σύνθημά του για μια δεύτερη στάση - παρά το γεγονός ότι είχε περισσότερο χρόνο στο πρώτο του θητείο - για να πάρει μαλακά ελαστικά.
«Τα ελαστικά μου είναι καλά!» αναφώνησε έξαλλος αφού η ομάδα τον παρακάλεσε να σταματήσει – αλλά ήταν σαφές ότι η πλευρά του Hamilton έπρεπε να καλύψει αυτή τη στάση του Perez. Βγήκε τρίτος και τώρα είχε ένα έλλειμμα οκτώ δευτερολέπτων έναντι του Sainz – και ένα προβάδισμα δύο δευτερολέπτων έναντι του Perez.
Με 22 δευτερόλεπτα στον Sainz, ο Russell επέλεξε τον Γύρο 50 για να κάνει τη δεύτερη στάση του, επιστρέφοντας στα softs, και αναδείχθηκε περίπου δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τη μεσαία υποφερτή Ferrari.
Οι ηγέτες είχαν παίξει τα χαρτιά τους, αλλά ο
κίνδυνος σύντομα σήκωσε το κεφάλι του καθώς ο Γύρος 52 είδε τον Lando Norris να
σταματά στην έξοδο της στροφής 10 με απώλεια ισχύος, για να αναδείξει το
Virtual Safety Car.
Με το αυτοκίνητο του Νόρις να αποδεικνύεται ένα επίμονο εμπόδιο για τους στρατάρχες, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έπρεπε να βγει έξω στον Γύρο 55. Τα ερτζιανά μετά άναψαν...
«Αγωνίζεσαι, απλά να σέβεσαι», είπε ο Russell αφού συλλογίστηκε τους κανόνες της δέσμευσης της Mercedes στο pit wall του. Στο P8 πριν από τον Alonso, ο Ocon ενημερώθηκε χωρίς αβεβαιότητα να μην πολεμήσει τον συμπαίκτη του στην επανεκκίνηση μετά τις δύο συγκρούσεις του ντουέτου στο Sprint.
Επιτρεπόταν στα περικυκλωμένα αυτοκίνητα να προσπεράσουν το Aston Martin Safety Car στον Γύρο 58 και ο αγώνας θα συνεχιζόταν στον Γύρο 60.
Η υπόθεση της Mercedes βοήθησε καθώς ο Perez – στα μέσα – υπερασπίστηκε την P3 από τη Sainz με τρόπο σήμα κατατεθέν, με τον οδηγό της Ferrari να αμφισβητεί τη Red Bull μέσω του Esses και να κατεβαίνει στη στροφή 4 μέχρι τον Γύρο 63, όταν τελικά το αδιέξοδο λύθηκε και ο Sainz πέρασε. Στροφή 4. Ο Leclerc πέτυχε εύκολα για το P4 αμέσως μετά.
Στην επανεκκίνηση, ο Ocon παραλίγο να παγιδευτεί
από τον Bottas, αλλά κράτησε τον εαυτό του υπό έλεγχο και τελικά άφησε τον
Alonso να περάσει, με τον Ισπανό να περνάει τον Perez για P5 στον 65ο γύρο.
Ο Verstappen αφέθηκε ελεύθερος μπροστά από τον συμπαίκτη του για να "βγάλει μερικούς πόντους από τον Alonso και τον Leclerc" στην αρχή του Γύρου 67, και ο Ολλανδός έκλεισε στην περιοχή DRS του Alonso, αλλά δεν μπόρεσε να κάνει την κίνηση να κολλήσει. Παρά το γεγονός ότι του είπαν να επιστρέψει τη θέση, ο Verstappen αρνήθηκε και τερμάτισε έκτος.
«Σας το είπα ήδη, παιδιά, μη μου το ξαναρωτήσετε – είμαστε ξεκάθαροι για αυτό; Έδωσα τους λόγους μου και επιμένω σε αυτό», είπε ο Ολλανδός καθώς διέσχιζε τη γραμμή.
Έχοντας νικήσει τρεις φορές, ο Alonso ολοκλήρωσε εν τω μεταξύ την πρώτη πεντάδα πίσω από τον συνάδελφό του με τρία στοπ Leclerc – ο οποίος, σε μια μάχη για το P2 στο πρωτάθλημα ενάντια στον Perez, παρακάλεσε την ομάδα να τον αφήσει να έχει P3 σε βάρος του Sainz. Η Ferrari θεώρησε την ανταλλαγή «πολύ επικίνδυνη», αφήνοντας τη Sainz στην P3.
Όσο για τον Russell, όχι μόνο κράτησε τον Hamilton στην επανεκκίνηση, αλλά παρέμεινε για να κρατήσει τον επτά φορές πρωταθλητή πίσω για περισσότερο από 1,5 δευτερόλεπτο από την καρό σημαία. Καθώς ο Russell διέσχιζε τα όρια για την παρθενική του νίκη στο Grand Prix, έχυσε δάκρυα – με τον Toto Wolff να εμφανίζεται στο τηλέφωνό του μέσω βιντεοκλήσης για να συγχαρεί τον Βρετανό στο cooldown room.
Ο Χάμιλτον συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση, αλλά
ενθουσιάστηκε με τον πρώτο τερματισμό ενός-δύο της Mercedes της σεζόν.
Ως εκ τούτου, η τελευταία θητεία του Perez στα μεσαία ελαστικά τον οδήγησε στην έβδομη θέση μπροστά από τον Ocon, ο οποίος είχε ξεπεράσει τον Bottas στα τελευταία στάδια του αγώνα. Με τον Bottas ένατο, ο Lance Stroll ολοκλήρωσε την πρώτη 10άδα για την Aston Martin – ο Καναδός που ξεκίνησε στα μεσαία, αλλά άλλαξε στα soft για την τελευταία του θητεία, η οποία του έδωσε ένα πλεονέκτημα έναντι του συμπαίκτη του Vettel στην 11η θέση.
Ο Vettel έτρεξε μέχρι και τον πέμπτο, προσπερνώντας ακόμη και τον Norris νωρίς στον αγώνα, αλλά έπεσε πίσω, αφού είχε υποστεί υποβάθμιση από πολλούς μέσους γύρω από τον 25ο γύρο – κάτι που άφησε τον τέσσερις φορές πρωταθλητή εκτός βαθμών. Τα μεσαία ελαστικά για την τελευταία του θητεία του κόστισαν κατά την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Zhou Guanyu τερμάτισε 12ος, ένα αργό δεύτερο pit stop που έκανε ελάχιστα για να βοηθήσει την περίπτωσή του, ενώ ο Mick Schumacher ήταν 13ος για τη Haas, έχοντας φτάσει στην πρώτη 10άδα για λίγο στη μέση του αγώνα.
Με ποινή πέντε δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στο pit lane, ο Gasly τερμάτισε 14ος για τους AlphaTauri – Zhou και Schumacher το ζευγάρι να επωφεληθεί από αυτό.
Ο Albon οδήγησε στη 15η θέση για την Williams,
έχοντας αγνοήσει το αρχικό του σετ σκληρών ελαστικών μετά από μόλις τέσσερις
γύρους, ενώ ο Nicholas Latifi πήρε τη 16η θέση. Ο Yuki Tsunoda τερμάτισε 17ος
έχοντας ξεκινήσει στο pit lane, με τους Norris, Magnussen και Ricciardo τους
τρεις συνταξιούχους στο Σάο Πάολο.
Βασικό απόσπασμα
«Τι εκπληκτικό συναίσθημα», είπε ο νικητής του αγώνα της Mercedes, Τζορτζ Ράσελ. "Απλώς ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα που το έκανε αυτό δυνατό. Ήταν ένα συναισθηματικό τρενάκι αυτή τη σεζόν.
"Αυτός ο αγώνας, ένας πραγματικά δύσκολος αγώνας. Ένιωσα τον έλεγχο, ο Lewis ήταν εξαιρετικά γρήγορος και όταν είδα το αυτοκίνητο ασφαλείας, σκέφτηκα, "Ω Ιησού, αυτό θα είναι ένα πολύ δύσκολο τέλος" και με έβαλε κάτω τόση πίεση – αλλά [είμαι] τόσο χαρούμενος που βγήκα με τη νίκη».
Τι έπεται?
Το φινάλε της σεζόν του 2022 θα πραγματοποιηθεί στο
Άμπου Ντάμπι το επόμενο Σαββατοκύριακο, στις 18-20 Νοεμβρίου. Η Mercedes έχει
τη νίκη της, αλλά ποιος θα κλείσει τη χρονιά με τον τελευταίο λόγο;
Κατευθυνθείτε στο RACE HUB για να δείτε πώς και πότε μπορείτε να προλάβετε τη
δράση.
Πηγή : sentragoals.gr
0 σχόλια:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !