Η McLaren σημείωσε έναν σπινθηροβόλο ρυθμό στην πρόκριση για το Sprint στο Autodromo της Βραζιλίας Jose Carlos Pace για να ανακάμψει από την υπέρβαση των αντιπάλων της Ferrari την τελευταία φορά στο Μεξικό.
Αλλά έχουν τα αυτοκίνητα παπάγια ό,τι χρειάζεται για να αποκρούσουν τις κόκκινες μηχανές στο Sprint και το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου; Και τι είδους απειλή προσφέρουν η Red Bull και ο ηγέτης του πρωταθλήματος Max Verstappen; Ας ρίξουμε μια ματιά στα δεδομένα…
Η McLaren στο τραγούδι ως συμπαίκτη του Piastri, τον Norris
Καθώς η θερμοκρασία έπεφτε από την προπόνηση στους προκριματικούς, οι πιο ψυχρές συνθήκες ωφέλησαν τη McLaren – με τους Oscar Piastri και Lando Norris να κάνουν τα μέγιστα.
Δεν υπήρχαν πολλά για να διαλέξετε ανάμεσα στο δίδυμο, με τη δεύτερη διαδρομή του Piastri με το μαλακό ελαστικό αρκεί για να φτάσει κρυφά μια θέση εκκίνησης στην P1 μπροστά από τον υποψήφιο του πρωταθλήματος Norris.
Το πλεονέκτημά τους ήταν πιο εμφανές στις στροφές με αργή ταχύτητα, με το αυτοκίνητο περίπου 0,175 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο από τη Ferrari σε αυτές τις στροφές και 0,25 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τις Red Bulls. Είχαν το προβάδισμα στις στροφές μεσαίας ταχύτητας και στις ευθείες επίσης, αλλά τους έλειπε λίγο στις στροφές υψηλής ταχύτητας.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι είχαν περίπου 0,3 δευτ. πλεονέκτημα έναντι του υπόλοιπου γηπέδου σε έναν γύρο – αλλά ενώ είναι επίσης κορυφαίοι σε μακροχρόνιες διαδρομές, το πλεονέκτημά τους είναι μόλις 0,06 δευτερόλεπτα έναντι της Ferrari. Αυτό υποδηλώνει ότι η Ferrari παραμένει μια τεράστια απειλή, όχι μόνο για το Sprint αλλά και για το Grand Prix.
Η Ferrari τσιμπάει τα τακούνια της McLaren
Η Ferrari ενίσχυσε τη μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών με ένα εκπληκτικό ένα-τρία στο Μεξικό που τους βοήθησε να πλησιάσουν εντός 29 βαθμών από την κορυφαία McLaren με τέσσερα Σαββατοκύριακα αγώνων να τελειώσουν.
Δεν μπόρεσαν να επαναλάβουν τη φόρμα τους για την ηλεκτρική πρόκριση από το Μεξικό – όπου κλείδωσαν την πρώτη σειρά – στη Βραζιλία, αλλά το P3 για τον Charles Leclerc και το P5 για τον Carlos Sainz δείχνουν ότι είναι σωστοί στη μίξη για να πάρουν τον αγώνα στη McLaren.
Υπήρχαν κλάσματα σε αυτό – και όπως συνέβαινε όλο το χρόνο, οι Ferrari τείνουν να προσφέρουν μια πιο ισχυρή απειλή στην αγωνιστική επένδυση, χάρη σε μια σημαντική βελτίωση στη διαχείριση των ελαστικών κατά τη διάρκεια των περιόδων λειτουργίας.
Ενώ η McLaren είναι ισχυρή στις αργές ταχύτητες, η Ferrari της ταιριάζει στους άλλους δύο τύπους στροφών καθώς και στις ευθείες – και αυτό θα τους δώσει ελπίδες να παλέψουν για μια νίκη στο Sprint και την τρίτη τους νίκη στο Grand Prix.
Η Red Bull αντιμετωπίζει μια δύσκολη μάχη
Ο Max Verstappen μπήκε το Σαββατοκύριακο γνωρίζοντας ότι πιθανότατα θα αντιμετώπιζε ποινή στο grid για τιμωρία κινητήρα και ενώ η πτώση του στις πέντε θέσεις δεν θα εφαρμοστεί μέχρι το Grand Prix της Κυριακής, εξακολουθεί να είναι εναντίον του για να πάρει τον αγώνα με τον αντίπαλο Norris στο Sprint από το P4 στο grid.
Το Red Bull RB20 μισεί τα χτυπήματα και υπάρχουν πολλά από αυτά στο Interlagos, επομένως δεν προκαλεί έκπληξη τόσο ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Verstappen όσο και ο συμπαίκτης του Sergio Perez – ο οποίος έχει ένα νέο πλαίσιο αυτό το Σαββατοκύριακο, το οποίο ζήτησε μετά από ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο στο Μεξικό όπου δεν είχε εμπιστοσύνη στα φρένα – διαπίστωσε ότι το αυτοκίνητο πηδούσε και τους κόστιζε έναν σωρό χρόνο γύρου.
Είχαν 0,45 δευτ. μακριά σε έναν γύρο και ενώ τα δεδομένα μας δείχνουν ότι είναι πολύ πιο κοντά (0,13 δευτ.) στην αγωνιστική περικοπή, ο Verstappen εξακολουθεί να περιμένει ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο μπροστά.
"Κανονικά όταν είσαι ήδη αρκετά μακριά σε έναν γύρο, δεν νομίζω ότι είμαστε ιδιαίτερα δυνατοί στον αγώνα", είπε.
Η Mercedes σε γνώριμη περιοχή στην τέταρτη
Ενώ οι θερμοκρασίες ψύξης έπαιξαν το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας της McLaren, ήταν το αντίθετο για τη Mercedes, με τους George Russell και Lewis Hamilton να είναι δυσαρεστημένοι με την ισορροπία και τα ταλαιπωρημένα στιγμιότυπα της υπερστροφής στα Sprint Qualifying.
Ο Χάμιλτον μίλησε ότι η ισορροπία ήταν «στην κόψη του μαχαιριού» και αυτό σήμαινε ότι δεν είχε αυτοπεποίθηση να επιτεθεί στις στροφές με τον τρόπο που ήθελε, οδηγώντας σε έξοδο στο SQ2. Ο Russell πάλεψε στο SQ3 και πήρε το P6, αλλά ήταν πολύ μακριά από το Piastri.
Τα δεδομένα μας λένε ότι τα Silver Arrows πονάνε πραγματικά στις αργές στροφές, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μακριά από τη McLarens.
Έχουν διαφορά 0,61 δευτερολέπτων όσον αφορά τον ρυθμό ενός γύρου, μόνο ένα κλάσμα μπροστά από τους Alpine και Haas και αυτό υποδηλώνει ότι θα αντιμετωπίσουν ξανά έναν αγώνα για να μπουν και τα δύο μονοθέσια στο top 10 για το Grand Prix της Κυριακής.
Ο ρυθμός είναι πιο ενθαρρυντικός σε μακροχρόνιες διαδρομές, με τα Silver Arrows να απέχουν μόλις 0,22 δευτερόλεπτα, αλλά ενώ υπάρχουν μερικές καλές ευκαιρίες για να περάσετε στο Interlagos, η Mercedes έχει ακόμα κοπεί αν θέλει να αμφισβητήσει τα ασημικά αυτό το Σαββατοκύριακο.
0 σχόλια:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !